How did we survived the jungle? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leontine Groot - WaarBenJij.nu How did we survived the jungle? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leontine Groot - WaarBenJij.nu

How did we survived the jungle?

Blijf op de hoogte en volg Leontine

11 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Jep, zeg het maar; mietjes! Van de 3 dagen die we geboekt hadden zijn we na 2 dagen al thuis gekomen..

Laat ik bij het begin beginnen. In eerste instantie was ik me er niet van bewust dat we 3 dagen zouden gaan. Ik was tot ongeveer 4 dagen geleden in de veronderstelling dat het 2 dagen, 1 nacht was. Ik geef mijn jetlag van de eerste dag de schuld dat ik wat afwezig was tijdens het boeken ;). Maar goed, ik dacht 1 nacht in de jungle is een kwestie van doorzetten, toen ik hoorde dat het 2 nachten was dacht ik al; oooooh shit, dat gaat zwaar worden. Niets aan te doen, kwestie van er overheen zetten en het over me heen laten komen.

De eerste dag begon met bamboo rafting. Onze groep bestond uit 10 personen uit allerlei verschillende landen. Om het even op te noemen: VS, Filipijnen, Canada en Argentinie. Vanaf het begin was er al een klik dus de bamboo rafting was fun, fun en fun. Letterlijk buikpijn van het lachen. De stroming van de rivier viel mee, het was niet heel erg onrustig. Maar dat was prima, want ik had geen zin om in onrustig water overboord te slaan. Na de bamboo rafting begon de hike van 2 uur. Ons 'kamp' was ergens hoog in de bergen. Je merkt dat als je naar boven loopt je meer moeite hebt met ademen en het daarom ook zwaarder is. Halverwege de hike vroeg ik onze gids wat nou eigenlijk de planning was voor de komende dagen. Toen vertelde hij mij dat de bedoeling van de 2de dag was dat we voor ongeveer 10 uur zouden gaan hiken (!!). Ik vind hiken oke, maar niet voor 10 uur, in deze hitte en in de bergen waar je hele tijd afdalingen hebt en omhoog moet klimmen. We hebben beide sportieve schoenen bij ons, maar geen speciale wandelschoenen. Dus dat moment dacht ik, een hike van 10 uur, dat is niets voor ons. Vlak voordat we ons kamp bereikte werd Gwendy geprikt door een bij. Erg vervelend en pijnlijk, dus toen was Gwendy ook overtuigd dat wij niet gemaakt waren voor een hike van 10 uur.

Na de hike hadden we wat tijd om te relaxen. Het is raar om echt op elkaar aangewezen te zijn en het gezellig te maken, want er is niets anders wat je daar kan doen. Alles is super primitief, echt back 2 basics. Wat het daarom ook een echte ervaring maakt. Na het avondeten hebben we met zn allen wat gedronken rondom een kampvuur. Echt super gezellig avond en dag gehad, enorm gelachen om alles. De nacht hebben we doorgebracht op de grond op een bamboo mat. Jullie kunnen je dus wel een voorstelling maken hoe ik geslapen heb. Kut dus. De keren dat ik wakker was voelde ik de grond soms een beetje trillen en hoorde ik aparte beesten buiten. Niet te veel bij nadenken maar en geprobeerd wat meer slaap te pakken.

De tweede dag begon met een hike van 2 uur en daarna hebben we olifant gereden. De hike was goed te doen, we begonnen vroeg dus we hadden nog niet zo heel veel last van de hitte. De olifantenrit was oke, we hadden niet zulke hele comfy stoeltjes als wat we hadden in Ayutthaya. Ook heb ik mijn twijfels over hoe de dieren behandeld werden, ik vond ze zelf erg sloom overkomen. Wij zaten dus op een soort van bank op de rug van de olifant en de ' trainer' zat op de nek. Het was wel grappig want hij had zijn eigen olifantentaal dus hij kreunde soms hele rare dingen haha.. Vlak voordat we het einde naderden begon er een hond woest te blaffen richting de olifanten. Ze werden er enorm onrustig van, dus dat moment was echt heeeeel spannend!

De planning voor nu is opfrissen (YES douchen!!), slaap inhalen en voor vanavond hebben we afgesproken met de groep van onze trekking om wat te gaan eten en drinken.

  • 15 Mei 2014 - 07:55

    Laura:

    Leooooo, super leuk geschreven! En groot gelijk dat jullie 1 nachtje zijn gebleven hihi ;) veel plezier nog!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontine

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 10950

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Backpacken door Thailand

21 September 2012 - 03 November 2012

Kenia

Landen bezocht: