Dagtrip Koh Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Leontine Groot - WaarBenJij.nu Dagtrip Koh Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Leontine Groot - WaarBenJij.nu

Dagtrip Koh Samui en Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Leontine

19 Mei 2014 | Thailand, Koh Tao

Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen, dus tijd voor een nieuwe blog. Aangezien we elke dag dingen ondernemen zal het even graven worden in mijn geheugen, maar dat zal vast goed komen.

Laat ik beginnen met waar ik mijn vorige blog geëindigd ben. Donderdag 15 mei. Toen heb ik m'n blog geplaatst al liggend op een strandbed in de zon. Nou daar zal ik nog even op terug komen... 's avonds regende het zo hard dat het dak van het restaurant waar we zaten instortte. No worries, geen gewonden, niets ernstigs, maar toch bizar. Echt de regen kwam met bakken uit de hemel. Omdat we nog best moe waren van de fullmoon zijn we lekker gestrekt voor de tv gaan liggen en hebben we de hangover gekeken. Eenmaal terug in onze bungalow besloten we de lonely planet even door te spitten want de volgende dag staat er een dagtrip naar Koh Samui gepland. Een van de andere oostelijke eilandjes. Terwijl we dit doen is er ineens een gigantisch harde klep waar de muur van trilde, onweer, top. Al gauw hadden we gevonden waar we ons de volgende dag naar toe moesten laten brengen, Chaweng Beach, het mooiste strand van Koh Samui. Om me te verstoppen voor de nog steeds harde donderknallen heb ik me volledig in m'n slaapzak gewikkeld om zo toch nog wat slaap te kunnen pakken.

Vrijdag 16 mei;
Onze boottocht naar Koh Samui hebben we vast laten leggen bij onze receptie. Er zat zelfs gratis breng- en ophaalservice bij. Braaf stonden we om 10:30 klaar met onze stranduitrusting en onze chauffeur was ook mooi op tijd. In een pick up truck met open achterkant en zonder duidelijke hendels om ons aan vast te houden werden we naar de pier gebracht. Gelukkig reed ie langzaam want anders hadden we er zo uit gegleden. Eenmaal aangekomen op de pier zijn we een meters lange rij staan voor een locket waarvan wij dachten dat je kaartjes moet halen. Maar wij hadden die al, wat een geluk. Dus we lopen door. Omdat het ons niet helemaal duidelijk was waar we precies op de boot moesten wachten, besloten we een mannetje aan te houden om dit te vragen. In gebrekkig Engels en met handen- en voetenwerk werd het ons duidelijk dat die 'locketten' bedoeld zijn om je kaartje om te wisselen naar een sticker. Damn it! Een heel stuk teruglopen dus en alsnog de rij in. Enkele zweetdruppels later hebben we alsnog, ruim op tijd, onze sticker. Zo we zijn er klaar voor. Ik ben normaal gesproken erg snel zeeziek, maar omdat deze toch maar een half uur duurde besloot ik niets in te nemen. Goede beslissing, want de tocht verliep erg rustig zonder dat we op en neer deinsden. Aangekomen op Koh Samui was de eerste indruk hetzelfde als wat we al van andere mensen gehoord hadden een eiland vol met luxe resorts. Tot hoog in de bergen waren de complexen gebouwd. Maar goed taxi aangehouden en op naar het strand. Chaweng Beach is een mooi strand met wit strand en blauwe zee, maar tegelijk een stuk duurder voor Thaise begrippen. Het zwembad vonden we te duur, dus lekker aan het strand gelegen. Het zonnen verliep niet helemaal ongestoord want er komen continu vrouwtjes langs met armbandjes, bikini's, ijsjes etc. Toch een hele lekkere dag gehad en ondanks dat het wat duurder was heerlijk geluncht! We kunnen in ieder geval zeggen dat we Koh Samui ook hebben gehad. Om 18:30 namen we de laatste boot terug. Deze keer konden we niet naar dezelfde pier, maar een andere pier in Koh Pha Ngan waardoor de tocht een kwartier langer zou duren. De heenweg ging ook prima, dus dat kwartier langer is vast geen probleem dacht ik. Onze boot was deze keer geen mooie boot, maar een wat uit elkaar gevallen en armoedige boot. We begonnen bovenop het dek waar zich genoeg 'aparte' mensen bevonden om te bekijken. De boot deinsde letterlijk echt alle kanten op, dus al gauw merkte ik dat ik beter wel een reistablet in had kunnen nemen want dit werd m'n maag teveel. Om iets minder van de schommelingen te merken besloten we beneden gaan zitten. Door de kapotte ramen kon ik zien dat het eiland al aardig in de buurt kwam, maar het zou nog wel even duren. Ik besloot m'n ogen maar even dicht te doen om wat minder geconcentreerd te zijn op de schommelingen. Poeeeeh, precies op tijd arriveerde we op Koh Pha Ngan, de boottocht had voor mij geen 5 minuten langer moeten duren of het was niet helemaal goed gegaan haha.. een taxi aanhouden was deze keer wat lastig. Laat ik het zo zeggen, er waren geen taxi's. Alleen kleine busjes, maar die gingen pas rijden als ze helemaal vol zaten. Genieten van de frisse lucht en wachten dus.. Helemaal uitgeput van een dag zonnen en het reizen kwamen we aan bij onze bungalow. Lekker wat gegeten en verder beetje film gekeken en toen op naar bed.

Zaterdag 17 mei;
Buiten de fullmoon is Koh Pha Ngan echt volledig uitgestorven. Er is niemand meer bij ons aan het strand of aan het zwembad te bekennen, dus stel ik voor om een stuk te lopen om te kijken of ergens anders nog wat te beleven is. Na een ruim een half uur lopen besloten we dat ons eigen zwembad toch wel het best er uit zag en zijn we weer omgedraaid. We kunnen in ieder geval zeggen dat we weer wat lichaamsbeweging hebben gehad. Op een gegeven moment zie ik een paar bedjes verderop een man tegen zichzelf praten, we zagen hem gister ook al in het restaurant en toen deed ie ook al vreemd. Ik sta op om wat af te koelen en een duik in het zwembad te nemen, dan zie ik dat die man volledig naakt is. Ik stoot Gwen aan en we lachen wat. Al vrij snel kijkt al het personeel plus de overgebleven toeristen naar deze man die op een gegeven moment in z'n naakte snikkel wat dansjes staat te doen. Tot dan toe is het leuk, maar als hij op een gegeven moment aan zichzelf begint te zitten en ons daarbij aankijkt is het totaal niet grappig meer. Gelukkig vond hij dat zelf ook en stond ie op en loopt weg. Andere mensen pesten. Omdat het alweer een tijd geleden was besloten we vanavond sushi te gaan eten. Na wat googlen vonden we een restaurant en adres wat er goed uitzag. Ongeveer een kwartier bij ons vandaan. Maar adressen zijn hier blijkbaar niet zoals wij ze in Nederland kennen. Onze taxi zet ons af in een nauw straatje en zegt dat het nog maar een klein stukje lopen is. Maar niemand in de omgeving die weet waar het is, laat staan dat ze ooit van de naam van het restaurant gehoord hebben. Missie sushi dus mislukt, helaas. Wel zijn we alsnog heerlijk aan het strand gaan eten.

Zondag 18 mei;
Om 7:45 staan we paraat voor ons vervoer om ons naar de pier te laten brengen, want vandaag verplaatsen we voor 3 nachten naar Koh Tao. Deze keer heb ik niets aan het toeval overgelaten en heb ik braaf m'n reistablet ingenomen. Maar goed ook want deze boot schommelden nog erger dan de vorige. Na 1,5 uur arriveerde we op het eiland. We zijn benieuwd wat dit eiland ons weer te bieden heeft. De kamer van onze nieuwe hotel zien er echt fantastisch uit, schoon, groot, zacht matras, deur voor de wc etc... Na vluchtig wat spulletjes te hebben uitgepakt besloten we wat verkoeling te zoeken aan het strand. Deze keer begonnen we maar gelijk met informeren naar een sushi bar, want vanavond moest het er toch echt is van komen. En ja hoor! Men kent hier een sushi bar en niet eens ver lopen! Top, hoeven we daar niet meer over na te denken. Want een zorgen toch ook tijdens zo'n reis. Na het strand besloten we alvast te kijken naar de sushi bar of deze er ook echt goed uit ziet. Maar waar volgens de kaart en de mensen de sushi zou moeten zitten, is nu een leeg pand. Verhuisd! Oh no! Gelukkig niet al te ver verderop en al snel hebben we het gevonden. Ziet er goed uit, even douchen en dan zijn we weer terug. De eerste indruk viel niet tegen. Heerlijk sushi gegeten!! Omdat het alweer veel te lang geleden was besloten we onszelf weer is te laten verwennen. Deze keer gaan we voor een french manicure. Omdat mijn teennagellak inmiddels wat vervaagd is besluit ik die ook gelijk te laten vervangen. Voor nog geen 8 euro mooie handen en voeten. Zo wij zijn weer toonbaar.

Maandag 19 mei;
Vandaag staat het eiland Nanyuang op het programma. Met een longtailboot zijn we binnen 10 minuten op het eiland. In de lonely planet stond al dat er een hike is naar de top van de berg waar je echt een waanzinnig uitzicht hebt. We besluiten dit maar als eerste te doen voordat het veel te warm is. Het hiken viel ons na een aantal dagen luieren op het strand flink tegen, maar het uitzicht was het dubbel en dwars waard. Na wat mooie foto's te hebben gemaakt besluiten we weer naar beneden te gaan en een duik te nemen in de zee. Dit eiland is overigens een van de mooiste eilanden van de wereld. Kunnen we ook weer van het lijstje strepen. Helaas ben ik vandaag wat verbrand.. Nooit te hard zeggen dat je echt maar zelden verbrand.

Zo jullie zijn weer op de hoogte! Daar nog nieuws?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leontine

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 10944

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Backpacken door Thailand

21 September 2012 - 03 November 2012

Kenia

Landen bezocht: