2 dagen Kanchanaburi - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Leontine Groot - WaarBenJij.nu 2 dagen Kanchanaburi - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Leontine Groot - WaarBenJij.nu

2 dagen Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Leontine

07 Mei 2014 | Thailand, Ayutthaya

Gister stonden we om 7 uur paraat om opgehaald te worden richting Kanchanaburi. Toen om 7:40 de chauffeur er nog steeds niet was kregen we het een beetje heet onder onze voeten. Zouden we dan toch opgelicht zijn? We besloten om contact op te nemen met de organisatie waar we het geboekt hadden en nog geen 5 minuten later werden we dan alsnog opgehaald. Dat schijnt hier normaal te zijn dat mensen zo laat komen.

We begonnen de dag met de floating market. Met een longtailboot werden we er naar toe gevaren. Eenmaal daar word je met een boot rond gevaren langs alle kraampjes. Iedere eigenaar of eigenaresse trekt de boot naar zijn of haar kraampje toe om je te overtuigen van hun spullen. Ze verkopen allemaal praktisch hetzelfde, maar alsnog heel leuk om mee te maken hoe dat gaat.

De lunch bestond uit rijst, groenten en iets met kip (wat een verrassing).. 's middags hebben we de brug over de River Kwai bezocht. Heel bijzonder om het verhaal achter de brug zo mee te kunnen krijgen. De temperatuur heeft vandaag ruim de 40 graden aangetikt! Dus ondanks dat je stil stond droop het vocht van je lichaam. Ik was volledig ingesmeerd met deet, maar desondanks zit ik volledig onder de muggen bulten. Nooit meer hard roepen dat je niet aantrekkelijk voor muggen bent dus..
Aan het einde van de middag hebben we wat verkoeling gezocht bij een waterval, heerlijk zeg!

Het avondeten bestond weer uit rijst, groente en kip. Maar het smaakte wel! We hebben overnacht op een floating house. Dit was zeker geen tegenvaller. Van de luxe moet je het niet hebben, maar het gevoel dat je drijvend op het water verblijft is toch wel bijzonder. We hebben 's avonds samen met wat Engelse en Canadese mensen gekaart en gepraat. Meer was er ook te doen.

Toen we gisteravond in onze kamer kwamen om te gaan slapen vonden we dikke vliegende mieren en salamanders. We besloten dat de salamander geen probleem was maar die vliegende mieren moesten toch echt dood of naar buiten. De meeste hebben we naar buiten kunnen krijgen, maar één lag midden in de kamer. Dus hebben we onze douche mat er overheen gelegd en er op gesprongen. Het was wel heel sneu om te zien dat er een rood plekje verscheen op de mat haha.

Ondanks het ongedierte heb ik prima geslapen vannacht. Ik had me volledig in m'n lakenzak gewikkeld als een mummy zodat er niets naar binnen kon kruipen. Wat een gevoel om wakker te worden op zo'n rustige plek en te ontbijten met allemaal tropische geluiden op de achtergrond.

Na het ontbijt zijn we vertrokken met onze groep richting de erawan falls. Deze waterval heeft maar liefst 7 levels die je kan beklimmen. We waren op onze slippers en onze chauffeur vertelde dat de klim best zwaar en glad kon zijn, dus we gingen er vanuit dat we niet verder dan level 4 zouden komen, maar we did it! Op één keer vallen na hebben we het toch gedaan. Wat was het fijn om op de 7de level lekker het water in te duiken want het is weer erg heet vandaag. Op de terugweg naar beneden hebben we hier voor het eerst kennis gemaakt met wilde aapjes. Super leuk!

Na de lunch staan we begonnen aan de 4 uur durende bustocht richting Bangkok waar we onze trein pakken naar Ayutthaya. De tocht met de trein was weer een hele beleving. We moesten bijvoorbeeld uitstappen midden op een spoor en zo lopen naar het perron. Na 6,5 uur reizen voel ik me best wel gaar dus tijd om lekker te gaan slapen.

keep you updated!